Какво е алкална диета, какви са ползите и рисковете от алкалната диета.

Какво е алкална диета, какви са ползите и рисковете от алкалната диета.

Сподели ❤️

Алкалната диета е популярен и ефективен начин за подобряване на вашето здраве, но също така може да бъде трудна за изпълнение. Едно от предимствата на алкалната диета е, че ще получавате повече енергия поради консумирането на храни с високо съдържание на хранителни вещества, минерали и витамини. Иначе здрав човек може да отслабне, като следва принципите на този тип диетичен план, което може да обясни защо това е толкова често срещан избор за хора, които се опитват да отслабнат. Тази диета също така помага за намаляване на възпаленията  независимо от възрастта ви.

Какво е алкална диета?

Алкалната диета е балансирана диета, която изисква ограничаване на консумацията на киселинно-образуващи храни като червено месо, млечни продукти, напитки с кофеин за подобряване на здравето. Хората, които се придържат към алкалния хранителен режим, вярват, че балансирането на рН на тялото, чрез храната може да помогне да живеят по-здравословен живот. Те твърдят, че регулирането на рН, чрез хранене може да осигури редица здравни предимства. Основната идея зад диетата е, че ако ядем твърде много кисели ястия, тялото ни е най -вече заето да се отърве от тях вместо с основните си функции.

Преди да продължим, важно е да разберете по -добре какво е рН.

рН е единица за това колко киселинно или алкално е нещо.

Стойността на рН варира от 0-14:

Киселинни: 0,0–6,9
Неутрални: 7.0
Алкални (или основни): 7.1–14.0
Тестването на рН е метод за измерване на киселинността и алкалността на телесните Ви течности по скала от 0 до 14. Нивото на рН на оцета например е около 2, което означава, че е кисело. Алкалните съединения варират от 7 до 14 рН. Калцият, който е много алкален, има рН около 10 в естествено състояние. Кръвта ни е леко алкална в естественото си състояние, варираща между 7,35 и 7,45, докато стомахът ни е силно кисел, за да ни позволи да смиламе храната.

Освен промените в рН на нашата слюнка и урина, храната, които консумираме, не може да повлияе значително върху рН на тялото ни, което е строго контролирано. За да се постигне здравословно, балансирано рН, човек трябва да прави разумен избор на храна и да избира алкално-образуващи храни, за постигане на здравословно, балансирано рН. Повечето от тях са храни на растителна основа.

Планът за алкална диета препоръчва да промените поведението си и да премахнете вредни навици които са киселино образуващи, като тютюнопушене и консумация на алкохол .; Алкалната диета е хранителен режим, който има за цел да поддържа здравословен баланс на рН, като избягва кисели храни като домати и портокали, както и ограничаване на кофеина, алкохола, захарта (включително плодов сок), стимуланти (особено кафе) и други елементи на Киселинно-алкална теория. Според алкалната диета, честото дехидратиране и консумирането на храна с високи нива на сол увеличава киселинността в тялото ви.

Алкалната диета е диета, която се състои от хранене с алкално рН, което е по -високо от 7. Ползите от алкалната диета са, че тя може да ви помогне да отслабнете, да предотвратите рака и да контролирате диабета. Той също така помага за намаляване на процеса на стареене, което е неочаквано предимство на този тип диета. Има някои доказателства, че хората, които следват алкална диета, също имат по -малък риск от сърдечни заболявания.

Защо алкална диета? Какви са ползите от алкалната диета?

Предимствата на алкалната диета включват подобрена физическа работоспособност, подобрена умствена яснота и повишена енергия. Можете също така да очаквате намаляване на желанието за кофеин и захар, намаляване на мускулните болки и облекчаване на задържането на вода. В допълнение към тези предимства, ще имате по-добро чувство за благополучие. Освен това може да ви помогне да отслабнете, да предотвратите рака и да контролирате диабета. Тя също така помага за намаляване на процеса на стареене, което е неочаквано предимство на този тип диета. Има някои доказателства, че хората, които спазват алкална диета, също имат по -малък риск от сърдечни заболявания.

– Едно от предимствата, свързани с алкалната диета, е, че няма ограничения за месото или протеините, както налагат някои други диети. Можете да ядете колкото искате и да се наслаждавате на всяко хранене, без да се чувствате лишени от нещо важно в ежедневието си.

Като цяло алкалната диета е здравословна, защото се основава на цели и непреработени храни. Няма надеждни доказателства, че да има нещо общо с нивата на рН.

Алкалната диета предлага яденето на много пресни продукти – листни зеленчуци, зеленчуци и плодове, което винаги е било много добър съвет, независимо дали се придържате към диета или не.

Рискове от алкална диета

  • Един от рисковете, свързани с този тип диета, е изискването за дълъг ангажимент, за да се поддържа. Ще трябва да измервате редовно нивата на рН, за да знаете как тялото ви реагира на различни храни.
  • Алкалната диета насърчава изключването на определени семейства храни, това може да доведе до по -малко балансирана диета с произтичащи от тях хранителни дефицити, като есенциални мастни киселини и фитонутриенти
  • Важно е да свикнете с храни с нисък гликемичен индекс, защото те носят дългосрочни ползи, а не бързи, които ще трябва да поддържате за дълъг период от време.
  • Риск, свързан с алкалната диета, е свързан с консумацията на определени храни като месо и млечни продукти. Въпреки че можете да ги ядете в умерени количества, те не се препоръчват за консумация редовно, тъй като ползите от алкалната диета не надвишават ползите за вашето здраве.
  • Трябва също да избягвате храни, приготвени с транс-мазнини или царевичен сироп с високо съдържание на фруктоза, който се среща най -вече в пакетирани храни от индустрията за бързо хранене.
  • Друг риск, свързан с алкалната диета, е, че можете да развиете стомашно-чревни проблеми, ако това не отговаря на химията на тялото или типа на метаболизма. Може да почувствате диария, подуване на корема и излишни газове в стомаха, което ще причини много дискомфорт по време на вашето пътуване към здравословен начин на живот.

Рисковете все още не са установени, но може да има прекомерна консумация с определени храни или липса на хранителни вещества в тялото ви, ако не балансирате правилно приема на храна

Ще отслабнете ли с алкална диета?

Това е много добър въпрос. Повечето хора не отслабват, когато преминават на алкална диета, но това може да помогне за изгарянето на запасите от мазнини за енергия и благоприятства цялостното здраве, а не външния вид или самото тегло.

Алкалната диета не е свързана със загуба на тегло, но може да загубите няколко килограма, ако изборът ви на храна е по -добър.

Алкалните диети не помагат при отслабване в повечето случаи. Това обаче може да направи тялото по -ефективно при изгарянето на запасите от мазнини за енергия и това благоприятства цялостното здраве, а не външния вид или самото тегло.

Повечето преработени храни са кисели, така че ще искате да ги ограничите колкото е възможно повече. Яденето на пресни плодове и зеленчуци е чудесен начин да алкализирате тялото си, което е от полза за цялостното здраве, а не за външния вид или килограмите ви.

Алкалната диета не е свързана със загуба на тегло, но повечето хора губят няколко килограма, ако изборът им на храна е по -добър за цялостното здраве

Какви храни трябва да ям на алкална диета?

По -долу е даден списък с храни, които трябва да се консумират на алкална диета:

– Зеленчуци като моркови, броколи и всякакви други зеленчуци с ниско съдържание на захар.

– Плодове като круши и ябълки.

– Млечни продукти като козе мляко, извара и кисело мляко.

– Фасул и леща, които също ще помогнат за киселинността в стомаха.

храни при алкална диетаСурови плодове.
Сурови зеленчуци.
Семена и ядки.
Бобови растения, като грах и леща.
Темпе и соеви продукти
повечето пресни зеленчуци.
билки и подправки, с изключение на солта
от пълнозърнестите храни: просо, киноа, амарант
билкови чайове
зехтин
авокадо
ядки и семена
неподсладено кисело мляко

Кои храни трябва да избягвам, когато съм на алкална диета?

Яйца.
Зърна.
Захар.
Млечни продукти.
Риба.
пресни меса.
преработени меса.
Високо протеинови храни и добавки.
Месо и животински протеини.
Високо съдържание на сол и преработени храни, като чипс за закуска.
Напитки с кофеин.
плодове с висока киселинност: сливи, грозде, цитрусови плодове, грейпфрути. боровинки, ананаси, ябълки, праскови, домати
Препоръчително е да се избягвате някои храни, когато сте на алкална диета. Тези храни са:

– Преработена храна като бял хляб, захар и други храни с високо съдържание на киселина.

– Алкохол, който също има високо ниво на киселинност.

– Всичко, преработено като млечни продукти, което съдържа добавки или оцветители, които могат да бъдат вредни за организма.

– Червено месо с високо съдържание на киселина и мазнини.

Нашият съвет е да ядете храни с най -малко съставки, минимално преработени и да избягвате сода. Вместо това пийте вода.

Колко упражнения трябва да правите ако сте на алкална диета?

Важно е да имате достатъчно упражнения на алкална диета. Установено е, че хората, които са на алкална диета ще имат повече ползи от упражненията. Едно от предимствата е намаляване на кръвното налягане и нивата на кръвната захар, както и по -високо ниво на HDL холестерол. Ходенето може да бъде начин да се упражнявате на алкална диета, като намалите риска от сърдечни заболявания и инсулт. Други ползи включват по -ниско кръвно налягане и холестерол, повишени нива на енергия, по -добър контрол на теглото и по -здрава кожа. Упражненията също са от съществено значение за хората с астма, артрит, влошено костно здраве, депресия.

Какъв е произходът на алкалната диета?

През 1850-те френският физиолог Клод Бернар (който също е известен с откриването на гликоген и ролята на панкреатичния сок) провежда експерименти, при които зайците се хранят с варено говеждо месо вместо обичайната им растителна диета.

В отговор на това се наблюдава, че зайците развиват кисела урина за разлика от обичайната си алкална урина. Това явление по -късно беше обяснено поради метаболизма на метионин и цистеин, открит в месото, което произвежда сярна киселина и от своя страна причинява по -кисела урина

В началото на 20 век се появяват и теории за това как тези киселинни и алкално образуващи храни могат да повлияят на здравето.

В доклада на Комитета по хранителните проблеми на Американската асоциация за обществено здраве за 1935-1936 г. се подчертава, че: „предлагат се сложни менюта за„ алкалообразуващи “ястия и системи за диета, които могат да бъдат закупени от техните книги или от услугите им и специални курсове “.

През 1992 г. е публикувана „Една болест, една болест, едно лечение“ от Робърт О Йънг, която предупреждава за „свръхкиселяване на кръвта и след това на тъканите поради кисел начин на живот и диета“.

Робърт О Йънг, който е наричан „баща на алкалната диета“, е публикувал множество други книги на подобни теми, включително „Чудото на рН“, което е публикувано за първи път през 2002 г. и е продадено в повече от четири милиона копия по целия свят.

Алкалната диета е популярен и ефективен начин за подобряване на вашето здраве, но също така може да бъде трудно да се поддържа. Едно от предимствата на алкалната диета е, че ще получите повече енергия, като ядете храни с високо съдържание на хранителни вещества като минерали и витамини. Иначе здрав човек може да отслабне, като следва принципите на този тип диетичен план, което може да обясни защо това е толкова често срещан избор за хора, които се опитват да отслабнат на талията си. Той също така помага за намаляване на възпалението на всеки етап от живота, тъй като киселинността води до възпаление в цялото тяло, когато няма достатъчно кислород в клетките или тъканите. С толкова много предимства, които можете да получите само от промяна в избора на храна, какво трябва да загубите? Отделете малко време днес и започнете да прилагате алкални храни в диетата си, за да подобрите здравето си!

Алкалната диета е полезна алтернатива, която работи повече поради акцента върху ястията на растителна основа и намалените преработени продукти, отколкото поради промяната на рН на тялото.

Възможно е яденето на повече плодове и зеленчуци, както и ограничаването на рафинираните въглехидрати, захари и млечни продукти, да помогнат на тялото ви да постигне здравословен баланс на рН.

Във всеки случай, диета, наситена с растения с по-малко консумирана рафинирана захар, има няколко предимства за здравето и може да помогне за свеждане до минимум на ежедневните трудности, както и на риска от някои дългосрочни здравословни проблеми.

Алкалната диета се предлага на пазара, за да ви помогне да избегнете болести и рак, но няма научни доказателства в подкрепа на тези твърдения. Въпреки че ограничаването на нездравословните храни и насърчаването на повече растителни ястия може да е от полза за вашето здраве, това няма нищо общо с нивата на рН на тялото ви.

 

Надяваме се, че тази статия е била полезна за вас! Ако имате други въпроси или искате повече информация, моля не се колебайте да се свържете с нас по всяко време или да коментирате в социалните медии. Моля, споделете съдържанието. ❤️ Споделянето е грижа! ❤️

Харесват ти статиите и информацията, която подготвяме с толкова любов? Присъедини се към нашето щастливо пространство:

Scroll to Top