здравословни храни, които всъщност са нездравословни

11 от най-разпространените здравословни храни, които всъщност са нездравословни

Сподели ❤️

Търговците на храни са изключително опитни в поставянето на здравословни опаковки и призиви, за да заблудят клиентите да вярват, че даден продукт е здравословен, когато в действителност той е пълен с допълнителни калории, мазнини, сол и захари.

„Здравословната“ терминология, включва: нискокалорични, нисковъглехидратни, без глутен, изцяло натурални пълнозърнести храни, без добавена захар и т.н.

1. Ароматизирано кисело мляко

Много марки ароматизирано кисело мляко често смесват твърде много захар с продуктите си, за да им придадат „сладък“ вкус. За да ограничите количеството излишни захари, които консумирате от подсладените кисели млека, изберете обикновени и добавете свои собствени плодове, аромати, овесени ядки и подсладители според вашия вкус

2. Барове за закуска и барове с гранола

Някои популярни марки, които продават барчета, може потенциално да ви измамят, тъй като се състоят предимно от сироп от кафяв ориз (захар), изпарен сок от тръстика (рафинирана захар), парченца шоколад (захар и какаово масло), сироп от царевица с високо съдържание на фруктоза (захар) или изсушен плодове (повече захар). Те може да са съставени от здравословни съставки като ядки, но ще откриете, че съдържат предимно захари и прости въглехидрати.

3. Готови смутита

Много предварително приготвени смутита, които ще намерите в местния магазин за хранителни стоки, са пълни с добавени захари от плодовете, които използват. Те също така използват плодови концентрати и/или добавки, за да удължат срока на годност. Приготвянето на смути у дома обикновено отнема няколко минути и е наистина забавно, да не говорим, че ще знаете какво слагате в напитката, която правите 🙂

4. Плодов сок

Пакетираните и бутилираните плодови сокове съдържат излишни количества захари за да имат сладък вкус, така че те не са най-добрите варианти за напитки, от които да избирате, докато се опитвате да ограничите приема на добавени захари.

Плодовите сокове могат да ви осигурят витамини и минерали. Но те също са с високо съдържание на захар! За да ограничите количеството излишни захари, които консумирате от плодови сокове, вместо това изберете цели плодове и зеленчуци. От друга страна, ако наистина обичате сокове – опитайте да изцеждате плодове и зеленчуци у дома. Има много центрофуги или за предпочитане бавни сокоизстисквачки, които могат да ви помогнат в задачата. Въпреки че плодовите сокове съдържат витамини и хранителни вещества, те също са пълни с естествена захар (фруктоза), която може да повиши нивата на кръвната ви захар, ако не внимавате. Когато правите сока, препоръчваме ви да добавите повече зеленчуци и по-малко плодове, които биха ви помогнали със захарите. Вместо да пиете плодови сокове, опитайте да ядете цели плодове или си направете собствен сок у дома, като добавите зеленчуци към любимата си комбинация от плодови сокове за допълнителни хранителни вещества!

5. Овесени ядки

Почти всички популярни марки овесени ядки добавят много излишна захар в своите продукти, за да се харесат на вкусовите рецептори на потребителите, което ги прави по-малко здравословни, тъй като съдържат твърде много добавени захари. Това, което можете да направите, е да замените закупените в кутии овесени ядки и гранола с овесени люспи или дори да си купите домашна преса за овесени ядки. След това добавете каквото обичате в купичката си сутрин 🙂

6. Протеинови блокчета

Те се рекламират като чудесен начин да получите ежедневния си прием на протеини, но в действителност може да не са най-добрият избор, ако следите талията си или се опитвате да намалите захарта. За да получите повече протеини в диетата си, изберете храни като риба, пилешки гърди, постно телешко месо, нискомаслени млечни продукти, боб, бобови растения, соеви хранителни продукти и тофу вместо протеинови блокчета.

7. Зърнени блокчета

Повечето зърнени блокчета са с високо съдържание на захар и калории – вземете си зеленчуци/плодове, ако имате нужда от бърза енергия. Можете също така да вземете малко блокче тъмен шоколад (>50% съдържание на какао), което ще задоволи вашето желание за сладко; яжте само няколко блокчета!

8. Бутилиран студен чай

Почти всички бутилирани студени чайове съдържат излишни количества захар в тях. От друга страна, има такива с изкуствени подсладители, които може да са дори по-лоши от захарта. По-добре си  вземете бутилка вода(а най-добре си сипете от чешмата). Ако наистина имате нужда от вкус – добавете няколко капки лимон, ягода или друг вид горски плодове. Можете също така да добавите краставица или други билки. Ще стане вкусна напитка. Опитайте и изпратете вашите коментари!

9. Гранола и мюсли

Това е едно и също нещо! Според Харвардското училище по обществено здраве: „Гранола не е нищо повече от зърнени храни със захар, често консумирани като зърнена закуска или като съставка в бисквити или други сладкиши. Подобно на мюслито (от магазина!), то е с високо съдържание на калории (обикновено около 400 на чаша), високо съдържание на мазнини (20 грама предимно от ядки) и ниско съдържание на фибри (1 грам). Тъй като има толкова ограничена привлекателност, производителите непрекъснато се опитват да намерят начини да го направят по-вкусно, като добавят сушени плодове или шоколад. Дори здравословно звучащите продукти, подобни на гранола, обикновено се правят с много захари, масло и сол. За да ограничите количеството излишни захари, които консумирате от гранола и мюсли, опитайте да си направите сами, като използвате съставки като валцувани овесени ядки, филирани бадеми и сушени плодове.

здравословни храни

10. Дресинги с ниско съдържание на мазнини/без мазнини

Здравният ореол около нискомаслените и обезмаслени продукти е силно подвеждащ. Обикновено обезмаслените или с намалено съдържание на мазнини дресинги се състоят от добавени захари за подобряване на вкуса, така че да не са с блудкав вкус. Други обичайни добавки, за които трябва да внимавате, са сгъстители, емулгатори, стабилизатори, оцветители, консерванти и изкуствени аромати. За да избегнете тези ненужни добавки, опитайте да си направите свой собствен здравословен дресинг с пресни съставки като зехтин, балсамов оцет или лимонов сок, смесени с билки! И… не забравяйте – мазнините може да не са толкова лоши, колкото често се предполага от опакованите хранителни кутии и медиите. В края на краищата мазнините са основният транспортен механизъм за цялата храна, за да влезе в клетките и се използва в цялото ви тяло.

11. Сушени плодове

Въпреки че сушените плодове са здравословен вариант, вероятно не е добре да се прекалява с тях, тъй като те са изключително богати на естествени захари. Уверете се, че ядете това здравословно лакомство умерено, за да избегнете наддаване на тегло, което се получава от прекомерния прием на захар!

Надяваме се, че тази статия е била едновременно информативна и полезна; със сигурност се забавлявахме да я напишем (вероятно си личи). Моля, не се колебайте да я споделите с хора, на които държите и искате да научат повече за здравето и храненето
❤️Споделянето е грижа❤️

Харесват ти статиите и информацията, която подготвяме с толкова любов? Присъедини се към нашето щастливо пространство:

Scroll to Top