5 навика за здравословно хранене за по-добър начин на живот

5 навика за здравословно хранене за по-добър начин на живот

Сподели ❤️

С кризата със затлъстяването в разгара си, много хора се стремят да възприемат по-здравословни хранителни навици. Но какви навици трябва да включите в начина си на живот, за да сте здрави? Какво трябва да избягвате? По -долу са 5 основни начина на здравословно хранене, които по-добре да приложите в ежедневието си, за да извлечете максимума от здравословното хранене:

1. Приготвяйте хрaната си у дома

За цялостното ви здраве храненето навън е най -добре да бъде сведено до минимум. А когато вечеряте навън, това е добре да е само за специални поводи или социални събирания. Храненето навън е забавно, но често означава, че ядете храни, които са пържени, с висока калоричност и  естествено консумирате подсладени напитки и алкохол. Опитайте се да се храните у дома колкото е възможно повече, за да имате контрол върху диетата си. Имайте предвид, че всичко пържено има много високо съдържание на мазнини, а яденето на твърде много мазнини може да доведе до наддаване на тегло, поради което е най-добре да избягвате да ядете навън.

Ако все пак трябва да се храните навън, опитайте се да направите здравословен избор или да попитате ресторанта дали имат по-здравословен вариант. Можете също така да ги помолите да не добавят сосове или масло, когато приготвят вашата храна. Те ще могат да отговорят на вашето искане и храната все още ще има добър вкус.

Когато ядете домашно приготвени ястия, знаете какви съставки се използват и това ви позволява да планирате по-здравословни опции от менюто, които да отговарят на вашите диетични нужди. Спестява и пари.

готви у домаНе става въпрос само за съставките, а и за това как ги приготвяте! Всеки път, когато готвите храната си, не забравяйте да използвате здравословни методи за готвене, като печене, скара и варене. Избягвайте пърженето и особено избягвайте барбекюто, защото този метод на готвене е свързан с добавяне на опасни канцерогени към вашата храна.

Има много хранителни вещества, които трябва да консумирате всеки ден, за да поддържате добро здраве. Най -добре е тези хранителни вещества да си набавяте от пресни, здравословни храни. Ако все пак включите преработени храни в диетата си, уверете се, че те са здравословни. Ето списък на видовете съставки, които трябва да избягвате:

– хидрогенирани масла

– царевичен сироп с високо съдържание на фруктоза

– добавени рафинирани захари

– брашно и други рафинирани брашни продукти (напр. бял ориз)

2. Планирайте храненията си

Планирането на вашата храна помага за оптимизиране на здравословното хранене, защото това означава, че имате солиден план за седмицата и това ви позволява да планирате предварително. Освен това прави пазаруването по -лесно, по -евтино и по -бързо. Планирането също е много важно за подпомагане на контрола на порциите, особено ако използвате приложение като My Fitness Pal, което следи калориите, които консумирате.

Готвенето на вашите ястия ежедневно може да стане доста досадно, така че планирайте седмичните си ястия и ги пригответе за два или три дни наведнъж, за да улесните графика си. Сгответе повече и го запазете за по -късно! Ако нямате време да готвите всеки ден, можете дори да готвите на всеки 2 -ри или 3 -ти ден, за да намалите хранителните отпадъци.

3. Пийте вода!

Вероятно вече знаете, че хидратацията е важна за вашето здраве, но пиете ли достатъчно вода? Може да е трудно да се консумира необходимото количество вода всеки ден (препоръчително е 8 чаши на ден). Започнете с една чаша на ден и след това бавно увеличавайте приема, докато свикнете с него. И не забравяйте да пиете вода, докато ядете! Това ще помогне на тялото ви да преработи по -добре хранителните вещества в храните.

пийте водаНай -добре е да избягвате напитки с високо съдържание на захар, тъй като те осигуряват празни калории. Подсладените със захар напитки могат да увеличат риска от диабет тип 2, сърдечни заболявания и някои видове рак. Водата е най-здравословната напитка, която ви поддържа хидратирана през целия ден. Можете също така да опитате да ароматизирате водата си с плодове, билки или етерични масла подходящи за консумация! Ако искате да пиете нещо друго освен вода, помислете за диетични газирани напитки или чай вместо захар или царевичен сироп с високо съдържание на фруктоза.

4. Обърнете внимание на размера на порцията

Изненадващо е колко лесно е да преядете, когато не обръщате внимание или мислите за храната, която поемате в тялото си. Препоръчителните размери на порциите за всяко хранене са това, което трябва да използвате като ориентир, когато ядете навън или у дома, така че винаги обръщайте внимание на размера на порцията си и го сравнявайте с препоръчителните размери. Използвайте по-малки чинии в къщи и избягвайте допълването им.

Ако ядете навън, не забравяйте, че по -малките порции означават по-нисък прием на калории и мазнини. Направете здравословен избор, когато избирате храна, и се придържайте към водата! Ако нямате време или желание да готвите у дома, опитайте да разделите предястието с приятел.

Повечето от нас ядат повече, отколкото трябва, а това води до наддаване на тегло. Увеличаването на порциите ви на хранене също ще увеличи приема на захар и мазнини, което може да доведе до всякакви здравословни проблеми като сърдечни заболявания, затлъстяване, диабет и др. Започнете с една порция на хранене и бавно намалете количеството, ако стане твърде много наведнъж.

5. Уверете се, че сте физически активни

Редовните упражнения са от съществено значение за поддържане на здравословно тегло и индекс на телесна маса (ИТМ). Стремете се да бъдете активни всеки ден, но не прекалявайте. Правенето на твърде много може да доведе до наранявания или прегаряне, така че дайте си време за почивка и възстановяване. Започнете с 30 минути на ден и продължете напред, но се стремете към поне 10 000 стъпки на ден като обща цел за това колко трябва да бъдете активни.

Можете също така да разделите активностите на по-кратки периоди: опитайте 3 или 4 кратки 10-минутни почивки за упражнения през целия ден, което ще ви помогне да стимулирате метаболизма си. Ако се чувствате наистина немотивирани, започнете от малко. Правете всичко, което ви кара да се движите! Дори само излизането на кратка разходка може да помогне изключително много. Изберете да се качите по стълбите вместо с асансьора или ескалатора; играйте с домашни любимци, деца или приятели навън (и поемете чист въздух!); почистете колата си на ръка; почистете вътрешния двор или алеята; излезте на разходка по обяд с колегите си.

Дори и да нямате време за упражнения, опитайте се да не седите твърде много – не забравяйте, че е също толкова важно да се движите и да се активирате! Ставайте и ходете от време на време и се опитвайте да правите някои упражнения, докато гледате телевизия или слушате любимата си музика. Колкото по-активни сте, толкова по-лесно ще намалите теглото си!

Успех с промяната на здравето ви към по -добро и ни кажете как се справяте с тези здравословни хранителни навици!

Надяваме се, че тази статия е била информативна и полезна; със сигурност се забавлявахме да я напишем (вероятно се вижда). 🙂 Моля, не се колебайте да я споделите с хората, които са ви близки и искат да научат повече за здравето си.

Харесват ти статиите и информацията, която подготвяме с толкова любов? Присъедини се към нашето щастливо пространство:

1 thought on “5 навика за здравословно хранене за по-добър начин на живот”

  1. Pingback: 7 добри навици за отслабване, които действително работят

Comments are closed.

Scroll to Top